سوالات متداول

بیشترین سوال هایی که پرسیده شده

سوالات مربوط به AR

روشی که با استفاده  از دوربین گوشی یا وسایل هوشمند دیگر(عینک،هدست و…) برای نمایش اجسام مجازی در محیط واقعی استفاده می شود.

درصورت بسته بودن دوربین یا ندادن مجوز دسترسی به دوربین نمی توانید کارکنید؛ همچنین ArCore  گوگل باید روی گوشی  شما نصب باشد که معمولا روی اکثر گوشیها جدید پیشفرض نصب است و در صورت نصب نبودن برنامه خودکار شمارا به سمت نصب کردن آن راهنمایی می کند.

واقعیت افزوده کالاورس برای دو نوع از گوشیها ساخته شده گوشیهایی که تشخیص عمق دارند و گوشیهای ضعیف‌تر که تشخیص عمق ندارند.

سوالات مربوط به تشخیص عمق

تشخیص عمق قابلیتی است که چندین ساله به اکثر گوشیهای هوشمند نسل جدید و دستگاه های دیگر برای بالا رفتن کیفیت تصاویر و بهبود تجربه کاربری با واقعیت افزوده اضافه شده، در گوشیهایی که تشخیص عمق ندارند مدل های واقعیت افزوده همیشه روی تصویر محیط واقعی ظاهر می شوند که جالب نیست.

 

 برای مثال :

اگر یک تخت خواب واقعی وسط یک اتاق باشد و شما هم مدل فرش واقعیت افزوده را وسط اتاق قرار بدهید، فرش در گوشیهای دارای تشخیص عمق زیر تخت قرار می گیرد در نتیجه تصویری واقعی تر و مشابه واقعیت به دست می آید، ولی روی گوشیهای بدون تشخیص عمق روی تخت ظاهر می شود.

اگر گوشی شما قابلیت تشخیص عمق داشته باشد کالاورس خودکار آن را تشخیص می دهد.

اگر پس از ورود به حالت Ar برنامه اسکن کردن زمین را از شما بخواهد یعنی گوشی شما تشخیص عمق ندارد.
همچنین گوشیهایی که که تشخیص عمق دارند می توانند مکان نما (فلش) را روی دیوار ، سقف یا هر محیطی قرار دهند ولی روی گوشیهای بدون تشخیص عمق فقط زمین را شناسایی می کند.

گوگل یک لیست را مشخص کرده که جدیدا دیر بروز می شود ولی تقریبا تمام گوشیهای پرچمدار و جدیدا تمام گوشیهای میان رده نسل جدید نظیر A52s و… توانایی تشخیص عمق را دارند.

می توانید از این لینک لیست را ببینید:

https://developers.google.com/ar/devices

از قسمت تنظیمات می توانید تشخیص عمق را غیر فعال کنید بدیهی است که فقط در صورتی که گوشی شما تشخیص عمق داشته باشد آن را غیر فعال می کند و تاثیری روی گوشیهای معمولی ندارد.

سوالات مربوط به کار با برنامه

در این نسخه گرفتن رنگ از محیط واقعی، ساخت قالی و روفرشی ،  نمایش تابلو و پرده و همچنین ساخت کف پوش ، سرامیک ، موزاییک با استفاده از قسمت متر برنامه ممکن است، همچنین گرفتن فاصله بین اجسام و ساخت چند ضلعی به کمک متر برنامه، ساخت فروشگاه و…

با زدن روی دکمه اصلی پایین آن را روی زمین بگذارید.

با زدن انگشت روی هر کالا یا مدل مجازی ساخته شده می توانید آن را انتخاب کنید.

وقتی مدلی انتخاب شده است روی آیکون شکل دایره در سمت راست پایین بزنید تا دوباره مدل به هدف بچسبد، یا با دست مدل را بکشید و جابه جا کنید.

وقتی مدلی انتخاب شده است انگشتتان را روی صفحه نمایش به چپ و یا راست بکشید (روی مدل نزنید) یا با دو انگشت آن را بچرخانید.

وقتی مدلی انتخاب شده است انگشتتان را روی صفحه نمایش به بالا و یا پایین بکشید.

با زدن روی آیکون سطل آشغال می توانید مدل انتخاب شده را حذف یا از نو بسازید.

وقتی مدلی را انتخاب کرده اید با زدن روی تغییر تصویر یا ویرایش تصویر می توانید تصویر مربوط به آن را تغییر دهید.

با زدن روی پرده ها باز و بسته می شوند.

نکته: اگر گوشی شما سخت افزار قوی ندارد بیشتر از 1 پرده در محیط ظاهر نکنید.

با زدن انگشت روی قسمت سمت چپ یا راست پرده (در پرده های دو تکه) می توانید تصاویر آن را تغییر یا ویرایش دهید.

وارد محیط Ar  برنامه بشوید و از منو پایین متر را انتخاب کنید و روی ساخت کف پوش و سرامیک بزنید و گوشه های اتاق را نقطه گذاری کنید بعد از ساخت می توانید از قسمت ویرایش تصویر ابعاد آن و… تغیر دهید.

سوالات مربوط به اکانت و فروشگاه

از صفحه اصلی برنامه روی منوی شکل آدمک (پایین سمت چپ) بزنید در صفحه بعد  روی ثبت نام بزنید و شماره تلفن خود را وارد کنید، سپس منتظر بمانید تا کد تایید برای شما ارسال شود، در صفحه بعد می توانید نام خود را وارد کنید، این نام را هر زمان که بخواهید می توانید تغییر دهید.

 

توجه برای ساخت فروشگاه خود باید اول پروفایل کاربری خود را بسازید.

بله، و اعتبار شارژ رایگان اولیه به شما داده می شود پس از پایان شارژ فقط برای ثبت کالاهای جدید نیاز به شارژ فروشگاه دارید.

پس از پایان امکان ثبت کالای جدید تا زمان شارژ فروشگاه معلق می ماند باقی قسمت ها بدون هیچ تغییری در دسترس هستند.

دسته بندی کالا ها در صفحه اصلی فروشگاه، کالاها و خدماتی است که می توانید ثبت کنید.

بنر کالا که در زمان زمان ثبت یک کالا آپلود می شود با انتخاب برنامه و در صورت داشتن شرایط لازم و طراحی مناسب در صفحه اصلی فروشگاه قرار می گیرد.

بعد از ثبت نام و ساخت فروشگاه خود و تایید آن می توانید از صفحه فروشگاه من کالای خود را در برنامه ثبت کنید همه کالا ها باید مدل واقعیت افزوده آن ها ساخته شود که برنامه اینکار را انجام می دهد قبل از ثبت نهایی کالا حتما در محیط Ar  آن را ببینید و در صورت نیاز تغییرات دلخواه خودتان را اعمال کنید تا از نتیجه نهایی مطمئن  شوید.

از فروشگاه خود دسته ی مورد نظر را انتخاب کنید روی تصویر کالاها یک علامت سه نقطه وجود دارد با زدن روی آن می توانید آن کالا را حذف یا ویرایش کنید.

اگر شما فروشگاه فیزیکی ندارید و کسب کار خود را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردین یا حتی فروشگاه دارید ولی میخواهید از ویژگیهای کالاورس برای نمایش محصولات خود به کاربران استفاده کنید می توانید فروشگاه خود را در کالاورس بسازید.

بله شما می توانید ادرس محصول خود یا فروشگاه خود در کالاورس را روی بقیه شبکه های اجتماعی و یا وب سایت خود به اشتراک بگذارید.

در نسخه فعلی خیر، برای ساخت هر فروشگاه نیاز به یک حساب کاربری دارید.

به پروفایل فروشگاه خود بروید ایکون اشتراک گذاری روی بنر فروشگاه شما قرار دارد.

به پروفایل فروشگاه خود بروید و بالای صفحه روی علامت سه نقطه بزنید و ویرایش را انتخاب کنید.

سوالات مربوط به متر AR

شما با کمک متر Ar در این نسخه برنامه می توانید یکی از سه مورد زیر را انجام دهید:

اندازگیری فاصله دو نقطه

ساخت یک چند ضلعی

موزاییک و سرامیک کردن کف زمین (ساخت کف پوش)

متر Ar  تا ۱۰۰ متر مربع را می تواند با دقت بالا حساب کند ۱۰متر × ۱۰متر

در تست های انجام شده تا ۱۰۰ متر مربع  بدون اختلاف با متر فیزیکی بدست آمده.

 )روی گوشیهای A52 s و S21 FE دارای تشخیص عمق(

دقت مترهای واقعیت افزوده نسبت به GPS  خیلی بیشتر است ولی نباید موقعیت آن تغییر کند و برای مسافت های کوتاه استفاده می شود.

به طور کلی اگر گوشی شما تشخیص عمق دارد با خیال راحت مسافت های معمولی و کوتاه را می توانید با دقت ۱۰۰٪ نسبت به متر فیزیکی اندازه گیری کنید روی گوشیهای بدون تشخیص عمق ممکن است نتیجه خیلی رضایت بخش نباشد.

دیگر سوالات

کالاورس مکانی برای ساخت و نمایش محصولات سایر فروشگاه ها و برندها با تکنولوژی روز دنیا است و به صورت مستقیم چیزی را نمی فروشد.

از قسمت تماس با ما درون اپلیکیشن برنامه با موضوع همکاری با کالاورس می توانید در خواست دهید و تیم ما پس از بررسی به درخواست شما پاسخ می دهد.

ما درحال تلاش برای ساخت نسخه های دیگر هستیم درحال حاظر نسخه اندروید در دسترس است.

بهترین راه معرفی کالاورس و قابلیت های آن به دوستان و خانواده تان است.

info@kalavers.com

Kalavers 2022 © تمامی حقوق برای کالاورس محفوظ است.